Thursday, March 10, 2011

Sommarplaner

Det var ett tag sedan vi sågs här på bloggen. Vintern här i Butler har inte varit särskilt händelserik, så det har inte funnits något att skriva hem om. I januari åkte vi till Ft Wayne för en konferens, i övrigt har vi hållit oss här hemma. Det har varit en ovanligt kall och snörik vinter här (säger ortsborna), men förhoppningsvis är våren på väg nu. Vi har ingen snö just nu, men de har lovat snö igen i morgon :(.
Idag har jag bokat biljett till Finland för sommaren!! Jag åker den 15 juni och kommer tillbaka den 27 augusti. Weslie vet ännu inte när han är klar med praktiken så han måste vänta med att boka. Vi ser verkligen fram emot att få tillbringa så mycket tid i Finland. Nästa år när Weslie är klar med studierna och börjar arbeta blir det nog svårare att vara där så länge. Jag har fått jobb på sjukhuset i Kokkola, ska arbeta på uppvakningen igen, liksom förra sommaren. Det ska bli roligt, speciellt efter att jag har varit arbetslös hela året här.
Om vintern var händelselös, så kommer våren att bli desto mer full av action. Om tre veckor kommer Wayne och Sylvia hit över en helg, sedan ska jag åka till Ft Wayne en vecka innan påsk. Efter påsken kommer mamma och pappa på besök i två veckor. Då ska vi bl a åka till New York och Niagara fallen. När de har åkt hem får vi besök av Weslie kusin, Aubri och hennes familj. Sedan är det dags att börja packa! Vi kommer att ha våra saker i förvaring i Ft Wayne i sommar, så vi måste hinna flytta dem innan vi åker. Tiden kommer nog att gå fort, tror jag...

No comments:

Post a Comment