Tuesday, November 29, 2011

På sjukhuset

2,5 dygn på sjukhuset blev det totalt. Vi hade gärna velat åka hem lite tidigare, men Edith mådde inte så bra i början. Vi kom in på tisdag kväll kl 21, efter nio timmar av sammandragningar här hemma. Efter drygt tio timmar var hon född. Förlossningen var inte lika lång och jobbig som jag hade föreställt mig, men nog hade jag tillräckligt ont ändå, och jag var (och är fortfarande) totalt slutkörd efteråt. Det gick ganska enligt planerna, förutom att Ediths puls varierade ganska mycket under hela förlossningen, och efteråt har vi förstått att man flera gånger funderade på kejsarsnitt. Lyckligtvis klarade vi oss utan det. Jag hade lite feber under förlossningen, och det samma hade Edith när hon kom ut. Hon hade också lite jobbigt att andas först, så man var rädd att hon hade en infektion. Det visade sig dock inte vara så. Däremot tog det närmare två dygn innan hon kissade, så man hann göra både ultraljud av njurar och blåsa, och ta blodprov. Till sist kissade hon iaf, och nu fungerar det hur bra som helst. Så hon fick en lite tuff start på livet, vår lilla Edith, men vi tackar Gud för att hon mår bra nu.

Sjukhuset bjöd oss på festmåltid efter förlossningen:






Hon är en snäll och nöjd baby för det mesta, men lite arg kan hon nog vara ibland:


Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment